برنامه هفتم بسیار بلندپروازانه تدوین شده است

0
برنامه هفتم
یك كارشناس اقتصادی گفت: برنامه هفتم نیز همانند برنامه‌های قبلی و با توجه‌ به شرایط فعلی كشور و اهدافی كه در آن ترسیم شده بسیار بلندپروازانه و جاه‌طلبانه است و اگر با همین روند پیش برود كمتر از اهداف قبلی محقق خواهد شد.

به گزارش نبض صنعت، مرتضی افقه درباره چالش‌ها و راهكارهای برنامه هفتم كشور اظهار كرد: برنامه هفتم كشور در مقدمه با مروری بر ۶ برنامه قبلی كشور، ناكامی در هدف‌گذاری‌ها را ردیف كرده است.

وی افزود: اجرایی‌نشدن برنامه‌های توسعه‌ای كشور در دوره‌های قبل نشان می‌دهد كه ما در برنامه‌نویسی و برنامه‌ریزی آمادگی كاملی داریم؛ اما در حوزه اجرا تمهیدات لازم به كار گرفته نمی‌شود.

این استاد دانشگاه معتقد است: برنامه هفتم نیز همانند برنامه‌های قبلی و باتوجه‌به شرایط فعلی كشور و اهدافی كه در آن ترسیم شده بسیار بلندپروازانه و جاه‌طلبانه است و اگر با همین روند پیش برود كمتر از اهداف قبلی محقق خواهد شد.

افقه، نرخ تورم كنونی كشور را ناشی از كسری بودجه و انبوه هزینه‌های دولت دانست و گفت: اصلاحات اقتصادی بیشتر باید در خود بودجه و به‌ویژه در بخش هزینه‌ها انجام شود؛ اما معمولاً دولت‌ها روی درآمدها متمركز می‌شوند.

این كارشناس اقتصادی متذكر شد: دست‌كاری هزینه‌ها در بودجه به دلیل اینكه با اشتغال عده‌ای سروكار دارد كار ساده‌ای نیست؛ اما دولت باید به این موضوع پی ببرد كه یكی از عوامل كسری بودجه و نقدینگی و تورم و معیشت مردم، فراوانی هزینه‌های غیرضرور است و متأسفانه این رویكرد در برنامه‌های قبلی و برنامه هفتم كشور دیده نمی‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید