عرضه لوازم خانگی قاچاق و تقلبی در فروشگاه‌های آنلاین معروف

0
لوازم خانگی
لوازم خانگی
نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: در فروشگاه‌های بزرگ و معروف آنلاین كه فروش كالا را بر عهده دارند شاهد ورود كالای قاچاق، تقلبی و فاقد گارانتی هستیم كه به صورت غیرقانونی تأمین می‌شوند.

به گزارش نبض صنعت، محمد حسین اسلامیان اظهار كرد: ما در فروشگاه‌های بزرگ و معروف آنلاین كه فروش كالا را بر عهده دارند شاهد ورود كالای قاچاق و فیك و فاقد گارانتی هستیم كه به صورت غیرقانونی تأمین می‌شوند.

وی به مردم توصیه كرد كه برای خرید لوازم خانگی فقط به فروشگاه‌هایی كه پروانه كسب اتحادیه لوازم خانگی دارند و مورد تأیید اتحادیه هستند مراجعه كنند تا اگر تخلفی هم صورت گرفت قابل پیگیری باشد.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اضافه كرد: كالاهایی كه دارای شناسه كالا و كد رهگیری هستند قطعاً نمی‌توانند كالای فیك و تقلبی و قاچاق باشند.

اسلامیان گفت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی از سال ۱۳۹۸ باعث شد بخشی از تقاضای بازار كه تولید آن در داخل صرفه اقتصادی نداشت، دچار كمبود شود و این كمبود هم نهایتاً توسط قاچاق تأمین شد.

وی با بیان اینكه عده‌ای از این شرایط ممنوعیت واردات و كمبود كالا سوء استفاده كرده و كالای مشابه و فیك را با برندهای تقلبی خارجی وارد كشور كردند افزود: واردكنندگان و تولیدكنندگان رسمی كشور بابت كالای غیرقانونی كه وارد بازار می‌شود گارانتی نمی‌دهند و اصالت این كالاها را تأیید نمی‌كنند.

بیشتر بخوانید: سود فروشندگان لوازم خانگی کاهشی شد

بیشتر بخوانید: قیمت لوازم خانگی ۱۰ درصد ریخت

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینكه تمام كالاهای وارداتی قانونی و تولیدی ایران با اسم برند و ضمانت نامه خدمات پس از فروش و تلفن‌ها در سایت تخصصی اتحادیه لوازم خانگی بارگذاری شده است گفت: اسم هر كالایی كه در سطح بازار اصالت داشته و ثبت شده باشد در سایت سامانه جامع گارانتی وجود دارد و مصرف كنندگان با مراجعه به این سایت می‌توانند از اصالت كالا و گارانتی آن مطمئن شوند و خرید خود را انجام دهند.

اسلامیان با بیان اینكه كالاهای فیك در فروشگاه‌های بزرگ وجود ندارد یادآور شد: بخشی از لوازم خانگی مانند همزن و اتو و سشوار و سرخ كن در كشور ما تولید نمی‌شوند و به همین دلیل برندهای خارجی آن در فروشگاه‌های بزرگ عرضه می‌شوند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید