تشدید مبارزه با عرضه قاچاق 4 محصول پرمصرف

0

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرای طرح تشدید مبارزه با عرضه قاچاق 4 کالای پرمصرف خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، حمیدرضا دهقانی نیا اظهار داشت: طرح تشدید مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه با هماهنگی ستاد مرکزی و دستگاه‌های مرتبط در حال اجرا است. در این طرح هدف، شناسایی کالاهای قاچاق مانند پوشاک، لوازم خانگی، دخانیات و تلفن همراه است.

به گفته دهقانی نیا در واقع هدف از این طرح شناسایی کالای قاچاق از غیر قاچاق است، چرا که با توجه به راه‌اندازی و تکمیل نسبی سامانه‌های قانونی شناسه کالا و شناسه رهگیری، سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت، دیگر بهانه‌ای برای عدم وجود زیرساخت‌های نرم افزاری مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به برخورد با کالاهای قاچاق لوازم خانگی در کشور طی هفته های گذشته این روند هم برای چندین کالای دیگر در کشور اجرا می شود.

در حال حاضر شناسه کالا و شناسه رهگیری مندرج بر لوازم خانگی قابلیتی همانند کد IMEI تلفن همراه را برای مصرف‌کنندگان ایجاد شده است. به طوری که خریداران کالا می‌توانند به وسیله شناسه کالا از اصالت محصول خریداری شده اطمینان حاصل کرده و به وسیله کد رهگیری نیز از سامانه جامع گارانتی اطلاعات مربوط به گارانتی محصول خریداری شده را بدست بیاورند.

ماموران و بازرسان با سرکشی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه کننده لوازم خانگی، پوشاک، دخانیات و غیره  همچنین مراکز عمده عرضه، در صورت مشاهده محصولات قاچاق اقدام به جمع‌آوری آن می‌کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید