نیکزاد: شافعی گنده تر از دهانش در مورد مجلس حرف زده است

0

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس در تذکری شفاهی خطاب به هیات رئیسه گفت: انتظار داشتیم هیات رئیسه نسبت به اظهارات رئیس اتاق بازرگانی در خصوص مجلس واکنش نشان دهد، وی نسبت به نمایندگان مجلس اساعه ادب کرده است.

به گزارش نبض صنعت، شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران چند روز پیش با انتقاد از بی توجهی مجلس به نظرات بخش خصوصی، گفته بود: اغلب نمایندگان مجلس خیلی خالی هستند.

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس در نشست علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی خطاب به هیات رئیسه مجلس نسبت به اظهارات رئیس اتاق بازرگانی در خصوص مجلس ابراز تاسف کرد و اگفت: انتظار داشتیم هیات رئیسه مجلس در برابر این بیانات واکنش نشان دهد.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم از زمانی که شروع به کار کرده است بخش عمده ای از مصوباتش در حوزه حمایت از بخش خصوصی، حمایت از تولید و حمایت از بازرگانی بوده است و در همه جلسات کمیسیون های تخصصی، نمایندگان اتاق بازرگانی حضور دارند و خود بنده در جلسات مکرر در خدمت آقای شافعی بوده ایم و اظهارات آن ها را شنیده ایم.

وی تصریح کرد: امروز فردی که خود باید پاسخگو باشد که در جایگاه صدارت بر اتاق بازرگانی چه خدماتی را به تولید، بازرگانی و تجارت داشته است، به جای پاسخگویی به نمایندگان هجمه وارد کند و به نماینده شهرستان خود اساعه ادب کند.

زنگنه تاکید کرد: ای کاش آقای شافعی در خصوص همشهریان خودشان که مافیای زعفران هستند نیز اظهارنظر و علت حمایت خود از این مافیا را بیان می کرد.

علی نیک زادثمرین، نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر زنگنه در خصوص اظهارات رئیس اتاق بازرگانی و اینکه چرا هیات رئیسه واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است، گفت: مجلس در این خصوص عکس العمل نشان داد و با توجه به اینکه اظهارات آقای شافعی رئیس اتاق بازرگانی در هفته سرکشی به حوزه های انتخابیه بود با عکس العمل مجلس مواجه و این اظهارات تکذیب شد.

وی با بیان اینکه شأن نماینده و شأن رئیس اتاق بازرگانی مشخص است، تصریح کرد: آقای شافعی در قد و قواره ای نیست که بگوید از مجلس پشتیبانی می کند، ایشان اشتباه می کند که از مجلس پشتیبانی می کند. این حرفی که آقای شافعی زده است گنده تر از دهانش است.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: دیدگاه مجلس و کمیسیون های اقتصادی در قبال بخش خصوصی مبرهن و آشکار است. با توجه به اینکه اتاق بازرگانی رسما این اظهارات را تکذیب کرد باور من این نیست که آقای شافعی این سخنان را گفته باشد. اگر چنین سخنانی گفته شده باشد آقای شافعی باید بداند که شان او این نیست و جایگاه و شأن نمایندگان مشخص است.

شافعی: دولت هم دست کمی از مجلس ندارد

به گزارش نبض صنعت، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران چند روز پیش در مورد تخصص نمایندگان مجلس گفته بود: عمق نمایندگان مجلس در مسائل اقتصادی خیلی کم است به طوری که آدم از این که این افراد می‌خواهند کشور را اداره کننده درمانده می‌شود. دولت هم خیلی دست کمی از این نمایندگان ندارد.

وی افزود: بعضی از نمایندگان مجلس خیلی جالبند، نماینده شهر من بالاترین پستی که داشته محافظ آقای صالحی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی بوده است.

وی اظهار داشت: از این قبیل نماینده‌ها در این مجلس کم نیستند. این نمایندگان خیلی افراد خالی هستند و نیازمند این هستند که چیزی پای تریبون بگویند.

شافعی ادامه داد: به ما ( اعضای اتاق بازرگانی) نیاز دارند تا شارژشان کنیم. عمق نمایندگان مجلس در مسائل اقتصادی خیلی کم است به طوری که آدم از این که این افراد می‌خواهند کشور را اداره کننده درمانده می‌شود. دولت هم خیلی دست کمی از این نمایندگان ندارد.

البته بعد از انتشار این سخنان، شافعی ضمن عذرخواهی از مجلس، گفت: دقایقی تقطیع شده از یک جلسه خصوصی با تعدادی از رؤسای کمیسیون‌های اتاق ایران و برخی از اعضای هیأت رئیسه که در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ برگزار شده بود توسط افرادی غرض‌ورز از داخل اتاق با مقاصدی خاص منتشر شد که سوءبرداشت‌ها و واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید