با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور؛
واردات لوازم خانگی آزاد شد

0
بازار لوازم خانگی
بازار لوازم خانگی
با تصویب دولت، مجوز واردات لوازم و تجهیزات برقی و گاز سوز(لوازم خانگی) با استاندارد و بر چسب انرژی با دو رتبه برتر انرژی صادر شد.

به گزارش نبض صنعت، مخبر معاون اول رئیس جمهور بخشنامه‌ مصوبه هیأت وزیران در خصوص مجوز واردات لوازم و تجهیزات برقی و گاز سوز با استاندارد و بر چسب انرژی با دو رتبه برتر انرژی را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۹/۱۵ به پیشنهاد شماره ۵۶۵۸۰ مورخ ۱۴۰۲/۲/۳۱ سازمان ملی استاندارد ایران و به استناد اصل یکصد و ی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد بند (۴) تصویب نامه شماره ۹۴۰۳۵ ت ۴۲۴۰۰ ه مورخ ۱۳۸۸/۵/۱۷ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

۴- واردات لوازم و تجهیزات برقی و گازسوز مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد معیار مصرف و بر چسب انرژی فقط با دو رتبه برتر انرژی و بر اساس آخرین ویرایش استاندارد ملی معیار مصرف انرژی تجهیزات انرژی بر برقی خانگی و گازسوز مشمول مقررات اجرای اجباری مجاز بوده و باید از واردات تجهیزات مذکور با رتبه‌های انرژی پایین‌تر جلوگیری به عمل آید.

به گزارش نبض صنعت، اکبر پازوکی رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران روز گذشته از رواج حواله‌فروشی در حوزه لوازم خانگی خبر داد و گفت: همان زمانی که واردات ممنوع شد باید برنامه ریزی می‌شد کالایی که تولید داخل نداشت، وارد شود و تا پنج سال بعد هم برای داخلی سازی آن برنامه‌ریزی می‌شد.

بیشتر بخوانید: واردات لوازم پرمصرف و بی‌کیفیت به کشور ممنوع شد

شهرستانی، عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی تهران نیز در این مورد معتقد است: در همه دنیا چند سال واردات ممنوع می‌شود و زمان آن مشخص است و بعد با تعرفه از تولید داخل حمایت می‌کنند و آن تعرفه را هزینه تولید می‌کنند.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز اخیرا گفته بود: واردات لوازم خانگی بی‌کیفیت و پرمصرف به کشور با مصوبه اخیر هیئت دولت ممنوع است و از ورود اینگونه وسایل به شدت جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید