احتمال قطع برق فولادی ها بعد از ماه رمضان

0
صنعت فولاد
صنعت فولاد
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد از احتمال قطع برق صنعت فولاد بعد از ماه رمضان و با گرم شدن هوا خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، رضا شهرستانی اظهار داشت: وضعیت تامین گاز صنعت فولاد کشور طی روزهای اخیر با عبور از اوج سرما و کاهش مصرف گاز خانگی تا حدی بهتر شده اما باید منتظر قطع برق باشیم.

وی افزود: شاید مشکل گاز در حال حل شدن باشد، اما باید منتظر قطع برق فولاد باشیم. شنیده می‌شود قرار است بعد از ماه رمضان و با گرم شدن هوا دوباره قطع برق فولاد شروع شود.

وی ادامه داد: تا امروز کارخانه‌های خصوصی کج‌دار و مریز خود را سرپا نگه داشتند. اما دیگر باید منتظر تعطیلی کامل تولید باشیم. تا کنون نیز شاهد تعطیلی ۱۱۰ کارخانه فولاد در بخش خصوصی بودیم.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: فولادگران مشکلات عدیده‌ای دارند که قطعی برق و گاز فقط یکی از آنهاست. از جمله این مشکلات می‌توان به کمبود منابع مالی و محدودیت دسترسی به مواد اولیه اشاره کرد.

وی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین عنوان کرد: قیمت انرژی و مواد اولیه هم طی چند هفته اخیر به سقف خود رسید. علاوه بر تحریم روسیه، فعالیت کارخانجات اوکراین هم متوقف شد. دیگر از ۴۵ میلیون تن سنگ آهنی هم که به اوکراین صادر می‌شد، خبری نیست.

شهرستانی درباره قیمت‌ها نیز توضیح داد: همین سه عامل قیمت هر تن فولاد را حداقل ۱۰۰ دلار افزایش دادند. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که بازار ایران از این آسیب‌ها در امان بماند. از سوی دیگر، قیمت آهن اسفنجی هم به همین مقدار رشد داشت.

وی با تاکید بر پیشی‌ گرفتن تقاضا از عرضه تشریح کرد: شرکت‌های بزرگ تمام مواد اولیه موجود در بازار را خریده‌اند. در نتیجه شرکت‌های کوچک و متوسط فولاد دیگری مواد اولیه گیر نمی‌آورند. بنابراین علاوه بر قطع برق فولاد یا کمبود گاز، عوامل دیگری وجود دارند که می‌توانند موجب تعطیلی کامل صنعت فولاد ایران در سال آینده شوند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید