انتقاد مجلسی ها از تناقض گویی دولت در مورد تفکیک وزارت صمت

0
وزارت صنعت، معدن و تجارت
تناقض گویی دولتی ها در مورد تفکیک وزارت صمت، اعتراض برخ نمایندگان مجلس را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، اخیراً سخنگوی دولت گفته است: تشکیل وزارت بازرگانی، لایحه دولت نیست بلکه طرحی در مجلس است و باید منتظر تصمیم مجلس باشیم. پس از نظر قانونی مشخص شود که باید یک وزیر معرفی شود یا دو وزیر.

امید قالیباف،سخنگوی وزارت صمت نیز در این مورد گفته بود: در مورد تفکیک وزارت بازرگانی مباحث پر چالشی داریم و انتظار می‌رود چنین تفکیکی رأی نیاورد.

وی با اشاره به عدم وصول استیضاح وزیر صمت و همچنین احیای وزارت بازرگانی، گفته بود: دولت قرار است تا دو ماه دیگر لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس ببرد و در چنین شرایطی استیضاح، معنای چندانی پیدا نمی‌کند. در خصوص تفکیک وزارت بازرگانی هم مباحث پر چالشی داریم و انتظار می‌رود چنین تفکیکی رأی نیاورد.

لطف اله سیاه کلی، یکی از طراحان اصلی استیضاح فاطمی امین در واکنش به این اظهار نظر سخنگوی دولت گفت: در شرایطی که مقرر شده دولت لایحه تفکیک وزارت صمت را به مجلس ارائه دهد، شایسته نیست سخنگوی دولت خلاف نظر رئیس جمهور صحبت کند.

وی افزود: همانطور که رئیس مجلس در صحن علنی گفتند، با صحبتی که رئیس جمهور با آقای قالیباف داشتند، مقرر شده است دولت لایحه تشکیل دو وزارتخانه را بدهد و با تشکیل این دو وزارتخانه دولت دو وزیر معرفی کند تا مجلس درباره آنها تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: این نظر صریح آقای رئیسی است و بر همین اساس بود که ما قبول کردیم برای استیضاح فرصتی دوباره داده شود چرا که از نظر ما آقای فاطمی امین نه برای صنعت و نه برای بازرگانی توانمندی‌های لازم را ندارند و حتماً باید برای وزارتخانه جدید از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

وی تصریح کرد: توقع ما از سخنگوی دولت این است که خلاف نظرات رئیس محترم جمهور  اعلام نظر نکند. همچنین از آقای مخبر نیز که در جریان مذاکرات و تفاهمات دو رئیس قوه هستند، می خواهیم فوری و در اولین جلسه هیئت دولت این لایحه را تصویب و به مجلس ارائه کنند و در موعد خود دو وزیر به مجلس معرفی کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید