هشدار در مورد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت خودرو از دی ماه

0
علی خسروانی
یک فعال بازار خودرو گفت: اگر آیین نامه واردات خودرو به زودی ابلاغ و اجرایی نشود، از دی ماه شاهد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت خودرو در بازار طی هر ماه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، علی خسروانی در حاشیه مراسم افتتاح نمایندگی تیگارد اتوخسروانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع واردات خودرو به جایی رسیده که آیین نامه واردات به تصویب هیات وزیران رسیده ولی ابلاغ نمی شود و هیچ کس هم خبری ندارد که این آیین نامه کجاست و این آیین نامه کجا گیر کرده است؟

وی تصریح کرد: ابلاغ مصوبات هیات وزیران به عهده معاون اول رئیس جمهور است و به نظر من باید به آنجا مراجعه شود ولی کسی پاسخگو نیست و مردم در بلاتکلیفی به سر می برند.

وی با بیان اینکه مجلس از موضوع تصویب آیین نامه واردات خودرو بهره برداری سیاسی می کند و می گوید که مصوبه ما باعث کاهش قیمت خودرو شده است، گفت: شما طرحی را مصوب کرده اید که تا کنون اجرایی نشده و در واقع از مصوبه خود صیانت نکرده اید تا به مرحله اجرایی برسد. بنابراین، این مصوبه را در سبد دستاوردهای خود قرار ندهید.

خسروانی با تاکید بر اینکه آیین نامه اجرایی واردات خودرو در کمیسیون زیربنایی دولت تصویب شده ولی ابلاغ نمی شود، افزود: این هشدار را می دهیم که اگر این آیین نامه ابلاغ و اجرایی نشود، از دی ماه شاهد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت خودرو در بازار طی هر ماه خواهیم بود.

وی ادامه داد: امیدواریم مجلس و دولت از طرحی که خودشان مصوب کرده اند صیانت کنند و آیین نامه ابلاغ شود وگرنه شاهد رشد قیمت خودروها در بازار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تیگارد اتوخسروانی افتتاح شد

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر نمایندگی های دارای مجوز رسمی و قانونی فروش خودرو برای ثبت نام خودروهای تولیدی، مونتاژی و وارداتی محدودیت دارند، ظهار داشت: در این ارتباط یک طرح پیشنهادی داریم که طبق آن، در شرایط فعلی که عرضه و تقاضای خودرو متعادل شده، امکانی جهت ثبت نام توسط اعضای صنف نمایشگاه داران خودرو فراهم شود و یک شرکت توسط این صنف به ثبت برسد تا اعضای صنف بتوانند از این طریق ثبت نام خودرو انجام دهند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید